Se cauta surse de inspiratie. De cativa ani. Rezultatul nu poate fi de cate o copie obosita. Un contracandidat “de genul”.
Rar sau poate deloc sunt gandite Idei politice alternative. Si apoi “pregatit” un om politic care sa imbrace o idee politica/idei politice.
Se cauta in schimb: sa vorbeasca ca Basescu, sa fie rau de gura ca Oprescu, sa inspire ca Obama, sa ii faca fata incumbentului la nivel de “caterinca”.
Actualului presedinte (Basescu) nu i se opun idei politice. I se opun indivizi care cel mult fac sandal sau au ambitie puternica. Nu poti sa il bati pe Basescu doar din vorbe.
Si in final textul din Gandul, de care se leaga gandurile astea:
“Pentru alegerile europarlamentare, PSD va lucra tot cu Matt Carter si cu consultantii britanici, care se vor ocupa cu contractarea sondajelor de opinie, interpretarea datelor si crearea de strategii. Pentru propria sa campanie prezidentiala, Mircea Geoana cauta o firma de consultanta din Statele Unite, care sa-i facă o campanie „gen Obama”, dupa cum ne-au relatat surse social-democrate. Geoana isi caută un director de comunicare, care sa-i coordoneze strategia cu media si iesirile in public in perioada urmatoare, primul contactat in acest sens fiind jurnalistul Andrei Postelnicu, reporter la biroul din New York al Financial Times si colaborator al mai multor publicatii din tara”.
Ce sa-i faca firma americana de consultanta lui Geoana? Poate sa-l duca des la solar si sa-i puna silicoane in buze. E singura sansa sa-l faca cat de cat sa semene cu Obama. 🙂
Eu chiar sunt tare curios sa vad ce aduce nou campania electorala din acest an pentru prezidentiale. Basescu stie ca nu-i va mai merge ca in 2004, iar politica dusa de atunci si pana acum il va face sa schimbe putin foaia. De cealalta parte cum spun baietii in articolul de mai sus PSD e dispus sa bage multi bani in campanie ca sa-l bata pe Basescu. Dau un exemplu dat de una dintre profesoarele mele de la facultate legat de aceasta cautare de consultanti americani: acum vreo cativa ani mari pr-isti din SUA au venit aici sa le arate profesonistilor din domeniu cum se organizeaza evenimente sau pseudo-evenimente. Unul dintre evenimente, o conferinta de presa pregatita cu mare fast, a fost programata de americani pe 15 septembrie la ora 11. Au ramas masca cand au vazut ca nu le-a venit nici un jurnalist, ei nestiiind ca la noi pe 15 septembrie incepe scoala. La PNL candidatul nu e sigur, dar nu trebuie dati deoparte. Imi pun mari sperante, dpdv comunicational vorbind, in PNL si in candidatul lor pentru prezidentiale.
pentru binele lui sper ca or putea mai mult
Cu mic, cu mare…analisti, politicieni, votanti, am asteptat un Messia politic. Rabdarea s-a cam terminat. Ori partidele nu au stiut sa il gaseasca, ori momentan nu exista. O sa ne multumim cu “fabricati” dupa X modele pomenite in titlu de tine, @Cristi. Dar vorba ta, copia nu poate fi decat obosita. Sper sa nu copieze toti acelasi model. 🙂
Un lucru este foarte clar: un jurnalist nu poate fi director de “comunicare” pentru un om politic. Nu asta e meseria lui. Nu pui un electrician sa-ti faca proiectul casei. Plus ca intervin realitatile specifice pe care un american/englez nu are cum sa le invete atat de repede. Cu atat mai mult, in PSD, sunt tot felul de animozitati si “clivaje” daca vreti, care cu greu pot permite o campanie coerenta si bine organizata in care fiecare sa aiba un rol specific (purtator de cuvant, vectori de imagine, etc). Sa vad eu cum cineva va putea sa-l controleze pe Vanghelie sa nu spune ce-i taie lui capul, cand ii taie lui capul.
Nu zic ca nu e posibil, dar necesita o serie de preconditii care trebuie indeplinite, cum ar fi: un partid puternic centralizat, in care sa existe o ierarhie bine stabilita si respectata, cunoastere foarte buna a presei din Romania si o planificare strategica orientata spre obiective mai multe decat pe mijloace iar aici consultantii straini pot aduce un input bun mai ales pe partea de metoda.
@Adi: consultantii straini nu le pot face pe toate; nici aia romani nu sunt buni la toate.
De cealalta parte am vazut politiceni, precum Dragnea la o dezbatere organizata de noi prin 2007, care infierau consultantii straini pentru ca “nu reusisera sa inteleaga nimic” din campaniile din Romania. Nici pe aia romani nu ii iubea prea tare 🙂
Ce sperante ziceai ca ai de la candidatul PNL?
@Lilick: nu de Mesia e nevoie. Asta e si greseala. Sa se creada ca e nevoie de Providenta ca sa se intample ceva in politica. E nevoie de munca si gandire politica.
@Bamse: in orice campanii unde exista candidati uninominali si ai de-a face cu un partid mai certaret, candidatul ajunge sa isi faca un staff propriu si sa se distanteze putin.
Cu privire la jurnalist, vezi ca acolo e vorba de a-l recruta pe dl Postelnicu pentru partea de comunicare, nu pentru toata strategia.
Iar referitor la consultanti, straini sau nu, repet ce i-am zis si lui Adi: fiecare cu ce stie.
@Adi: Basescu e in alta postura acum, radical diferita de 2004 – este lider de piata si incumbent. Ca strategie generala el va face tot anul ce face si acum – va incerca sa tina in mana Agenda publica si sa impuna unghiul de vedere. Cine reuseste sa ii “fure” atributul asta si sa intre in competitie cu el asupra Agendei, are ceva sanse.
Cristi legat de raportarea asta la o persoana/persoane, aceasta nu este un simptom a ceea ce Dan Pavel a identificat ca fiind lipsa clivajelor la noi dupa ultimele alegeri?
George
@George: eu nu vorbesc de raportare la persoane. E vorba de lipsa de Idei politice sau daca vrei de “constructii” politice alternative.
Dan Pavel in articolul acela vorbea de schimbarea bazei sociale, nu de absenta clivajelor. Daca vrei, schimbarea asta sociala ar trebui, din punctul meu de vedere, sa se reflecte in idei politice noi, in partide si candidati care sa ofere “ceva” acestor noi curente.