Agenția de Rating Politic

Barometrele nationale de opine publica „Piata politica”

Incepand din 2011 Agentia de Rating Politic a pornit propriul Barometru de opinie publica la nivel national, intitulat “Piata politica”. Am realizat mai multe valuri de cercetari in momente cheie ale scenei politice romanesti, dar am abordat si alte teme de interes public si cu impact direct in agenda politica.

Barometre realizate pana in prezent:

Februarie 2011: am anticipat succesul USL chiar inainte de formarea acesteia.

Decembrie 2011: romanii ar participa masiv in alegeri „interne” de partid, preferinta majoritara pentru un sistem cu doua partide (45%),  suport mare pentru suspendare Basescu (66%), Blaga este identificat drept liderul cel mai important al PDL (ulteriror a devenit liderul partidului), sustinere masiva pentru impozitul progresiv, sustinere moderata pentru proiectul Rosia Montana (45%).

August 2012: am indicat corect scenariile pentru prezenta la vot si influenta noua a strategiei de „boicot”.

Pentru a vedea toate Rapoartele cercetarilor, vizitati sectiunea Studii.

Prima simulare electorala independenta nationala (2012)

Agentia de Rating Politic a realizat prima simulare nationala independenta a alocarii de mandate pentru Parlament pe baza rezultatelor de la alegerile locale, in septembrie 2012.

Am avertizat primii asupra maririi numarului de parlamentari prin efectul legii. Estimarea noastra, pe baza alegerilor locale, a fost 77 de mandate in plus si a fost considerata la acea vreme „imposibila”. In realitate, dupa decembrie 2012, Parlamentul are 117 parlamentari in plus fata de numarul de colegii calculat prin lege.

Simularea a fost facuta pe baza intelegerii amanuntite a unui sistem electoral complex, prin procesarea a milioane de date de la alegerile locale si prin implementarea unui sistem informatic propriu pentru acest proiect.

Agentia de Rating Politic a teoretizat si un efect „pervers” al alocarii de mandate in sistemul romanesc mixt: „prima majoritara” – specifica sistemlor elecorale majoritare. Prin acest efect castigatorul, USL, avea sa castige un bonus important in mandate la redistribuirea nationala. Faptul a fost confirmat din plin de rezultatul alegerilor din 10 decembrie si explicatia data de Agentie a fost preluata de toti comentatorii relevanti.

* Imaginea cu Harta Romaniei a fost prealuata de la aceasta adresa.

Proiecte de exit-poll – metodologie si coordonare

Agentia de Rating Politic a fost invitata sa ofere asistenta prin metodologie si coordonare in mai multe proiecte Exit-poll ale clientilor sai.

Am participat la proiecte de exitpoll, prin componenta tehnica la:
– Alegerile Prezidentiale, 2009.
– Alegerile partiale din Baia Mare, 2011.
– Alegerile locale din Alba, 2012.

Ovidiu Portariuc „Neamtul” – noul primar al Botosaniului (2012)

Strategia de pozitionare a fost construita pentru un candidat aproape necunoscut cu 3 luni inainte de alegeri, plecand de la trasaturile personale si de la popularitatea USL. Miza era construirea unei alternative credibile, bazate pe „seriozitate”, fata de primarul de succes al PDL, Catalin Flutur.

Ce am facut:
– Cecetare de piata si pozitionarea candidatului: “Ovidiu Portariuc Neamtul!” si “Planul pentru Botosani”
– Construirea identitatii publice
– Consiliere pentru organizarea staffului de campanie
– Dezvoltare de mesaje
– Monitorizarea si urmarirea agendei publice
– Dezvoltarea de materiale publicitare (print, audio, video)
– Consiliere pentru strategia de campanie

Agentia de Rating Politic a oferit o viziune clara despre cum pot fi castigate alegerile din Botosani in 2012 in fata unui primar care parea de neinvins. Modelul de campanie, cu o comunicare de multe ori neconventionala, a fost ajustat cu succes la un nivel redus de resurse. Strategia Agentiei bazata tot timpul pe un profil si pe mesaje pozitive mi-a permis sa castig increderea botosanenilor.
Ovidiu Portariuc, primar Botosani

Selectia candidatilor USL (2011-2012)

Agentia de Rating Politic a fost cooptata alaturi de alte institute si firme de cercetare de piata pentru realizarea sondajelor de opinie pentru selectia oficiala a candidatilor USL. Este un proiect care a adus consacrarea Agentiei pe piata din Romania.

La selectia candidatilor pentru alegerile locale, desfasurata in mai-iulie 2011, simultan in toate judetele, am participat in toate fazele de la pregatirea metodologica, realizarea interviurilor si pana la prezentarea finala a rezultatelor. Toate sondajele au fost realizate cu intervuri fata in fata, in zone diferite ale tarii.

Agentia de Rating Politic a lucrat si lucreaza cu echipele proprii de operatori, simultan in mai multe regiuni ale Romaniei. Printr-un sistem nou si original am putut verifica in proportie de 100% chestionarele din teren.

Marea majoritate a celor indicati de Agentia de Rating Politic drept candidati viabili pentru USL si care au fost desemnati candidati au castigat alegerile locale sau au fost foarte aproape sa le castige.

In total Agentia de Rating Politic a acoperit 11 judete in procesul de selectie a candidatilor PNL si USL pentru alegerile din 2012.

Consultanta pentru lideri locali si nationali (2010-2012)

Am contribuit prin expertiza noastra la:
– Pregătirea unor filiale pentru alegerile locale si generale.
– Pozitionarea unor lideri locali in vederea alegerilor locale si generale.
– Consiliere pentru comunicare publică pentru parlamentari sau lideri locali.

Ce am facut:
– Strategii de cercetare pe termen lung
– Testarea notorietatii, increderii si a unor mesaje locale
– Identificarea de teme si profiluri de politicieni prin focus-grupuri
– Strategii de promovare si comunicare
– Strategie si dezvoltare de mesaje
– Consiliere pentru organizarea staffului politic si pregatirea pentru campanie
– Monitorizarea si urmarirea agendei publice
– Proiecte de telemarketing (transmitere mesaje catre un grup tinta)
– Dezvoltare de materiale publicitare (print, audio, video)
– Consiliere politica pentru lideri nationali: analiza, diagonostic de strategie, mesaje nationale
– Pregatirea unor lideri politici pentru aparitii in emisiuni radio si tv

Crin Antonescu – „Romania Bunului Simt” (2009)

Am coordonat proiectul de testare si selectie prin focusgrupuri a sloganului campaniei lui Crin Antonescu – “Romania Bunului Simt”. Am oferit consultanta de Research&Strategy pentru echipa de campanie a lui Crin Antonescu. Intre serviciile punctuale oferite au fost: – monitorizarea si urmarirea agendei publice, recomandari si propuneri de mesaje, alerte, recomandari de strategie, recomandari pentru comunicarea online, coordonarea unor proiecte de sondaj.

Alegeri 2008 – sondaje si strategie

Agentia de Rating Politic a fost implicata in proiecte electorale in 6 judete, atat in alegerile locale cat si in cele parlamentare. Am realizat sondaje de opinie de pozitionare pentru mai multe campanii, focus-grupuri pentru fixarea sloganului si a temelor de campanie si am coordonat strategia de campanie a unui candidat castigator intr-un colegiul senatorial din judetul Teleorman. A fost primul an electoral al Agentiei de Rating Politic si un inceput de drum.

Inca de la primul sondaj realizat de echipa Agentiei de Rating Politic am estimat o victorie detasata a lui Cristian Popescu Piedone in sectorul 4 din Bucuresti, cu 4 luni inainte de alegeri si inainte ca acesta sa isi anunte candidatura. A fost un rezultat surpriza pe care putini erau inclinati sa il creada la acel moment.

La prima campanie integrala coordonata de Agentia de Rating Politic in 2008, in Teleorman, candidatul Romeo Nicoara, PNL, a castigat colegiul sau senatorial cu unul din cele mai mari scoruri din tara, atat din PNL cat si dintre toti candidatii.