Agentia de Rating Politic propune, incepand cu aceste alegeri parlamentare, un pachet de consultanta politica complet, integrat, adaptat realitatii sistemului de vot uninominal. Cea mai evidenta noutate ce o vor aduce alegerile tinute in conformitate cu noua lege electorala va fi aceea a necesitatii stabiliri unei comunicari directe intre candidat si electoratul vizat.
ARP are la baza o larga experienta in consultanta si a aplicat instrumente de cercetare si de masurare a spatiului politic in pachetele de consultanta politica. Plecand de aici, Agentia a dezvoltat o arie completa de servicii de consultanta, in jurul conceptului de masurare politica.
O astfel de campanie a Agentiei urmareste sa implineasca necesitatea crearii acelei legaturi directe intre politician si electorat, in sistemul uninominal. In realizarea campaniei electorale trebuie sa se tina cont de noile exigente ridicate de sistemul de vot; altfel resursele si oportunitatile angajate de candidat se pot irosi. Eficientizarea oferita de ARP, cu un suport puternic de marketing politic, presupune realizarea unei campanii care sa urmareasca, in mare, urmatoarele etape:
1) cunoasterea populatiei colegiului electoral si a competitorilor, prin culgere de date statistice, pe baza de sondaje de opinie, elemente de profil public etc.
2) supunerea acestor date primare unei prelucrari specifice marketingului politic, prin care sunt decantate acele informatii, tendinte, caracterstici ale populatiei locale ce sunt relevante pentru actorul politic – client.
3) jonctiunea intre temele si tedintele locale si profilul si caracteristicile actorului politic.
4) realizarea strategiei de campanie electorala care sa integreze toate informatiile culese de mai sus si care sa construiasca baza pentru
5) comunicarea efectiva a mesajului electoral, prin solutii de comunicare dedicate fieacrui tip de public tinta si fiecarei zone.
Aceasta ar fi, de altfel, marea modificare adusa de noul sistem de vot uninominal – necesitatea, din partea candidatului, de a isi construi in mod real o campanie electorala la nivel local, dupa reguli profesioniste. Deoarece se pot face campanii si dupa reguli, sa spunem, “urechiste”.
Asa cum am afirmat in cadrul unui articol, prea deseori se prefera solutiile superficiale in politica: “[este] obisnuinta politicienilor de a apela la solutii foarte simple: sondaje de opinie si comunicare. “Intre acestea nu mai exista nimic. Politicienii nu stiu restul de instrumente care ii pot ajuta in a atrage mai multi alegatori. Consultanta politica este firava si este exact mijlocul care lipseste pentru ca politica sa aiba continut“”.
Toate aceste lucruri sunt necesare, asa cum afirmat deja, deoarece sistemul de vot se schimba. In sistemul electoral de reprezentare proportionala, candidatul era aproape anonim. Partidul defila cu liderii sai principali, cu acei “capi de lista” care trageau dupa ei “turma”, iar alegatorul se raporta in primul rand la partid si la lideri de cele mai multe ori nationali.
Drept consecinta, campaniile electorale intr-un astfel de sistem electoral aveau inevitabil un caracter national – ele erau coordonate de la centru, transmiteau acelasi mesaj, propuneau aceiasi lideri. Pe plan local candidatul rareori isi facea propria sa campanie electorala, iar aceasta insemna, de cele mai multe ori, doar poza si numele sau afisate pe fondul campaniei nationale a partidului sau.
In noul sistem electoral candidatul se confrunta cu o prima necesitate de a isi cunoaste electoratul din colegiul in care este arondat. Anonimitatea electoratului si a candidatului vor trebui sa dispara. Campania electorala a candidatului trebuie sa capete un profil particularizat, adaptat locului, oamenilor care sunt vizati de procesul politic. Nu se mai poate recurge doar la campania nationala a partidului, mai ales in colegiile electorale in care sansele de a castiga un mandat sunt estimate ca nesigure.
Astfel, in ciuda “desenelor” de multe ori trase de par prin care s-au creat colegii care sa optimizeze sansele unor candidati, in mod inevitabil vor ramane spatii in care rezultatul votului nu este deloc unul sigur. Ca sa nu mai spunem ca surprizele sunt posibile oricand – iar asta s-a vazut nu mai departe de ultimele alegeri locale. Nu era Bucurestiul “colegiul” cel mai sigur al PDL? Si exact pe acesta l-a pierdut … Asadar, campaniile electorale, pentru a avea o finalitate, vor trebui sa fie particularizate sau nu vor fi deloc. Vor trebui sa fie profesioniste.
Pentru a veni in sensul acestor noi necesitati, ARP a venit in intampinarea cerintelor ce vor rezulta din aplicarea noului sistem de vot uninominal. Solutiile ARP sunt solutii profesioniste pentru politicieni de profesie, pentru actori politici care isi iau in serios rolul si au ca scop o cariera la acest nivel.
ARP
Ma intreb cum poate oare un novice sa pretinda ca stie cum se organizeaza o campanie electorala in societatea contemporana.Cum poate un cineva sa pretinda ca stie sa se ocupe de imaginea unui candidat atata timp cat imaginea acestei agentii de rating politic este deplorabila(site, greseli de exprimare, limbaj rudimentar etc). In fine,domnule Cristian Andrei, eu sincer va urez multa bafta cu toate ca ma indoiesc de calitatile dumneavoastra.La fel cum ma indoiesc si de ARMP, asociatie pe care dumneavoastra ati infiintat-o dar care nu se poate lauda ca numara printre membrii sai unu din putinii oameni care se pot considera consultanti politici, si anume Bogdan Teodorescu.
Desi ma intreb daca merita raspuns la un asemenea mesaj “colegial”, am sa o fac, mai ales ca Cristi este plecat in concediu si nu poate raspunde acum.
Dar nu am sa ma lungesc – ma tem ca nu un novice, ci un diletant poate scrie ca dvs., lasand bunul simt la o parte, parca intrat in panica din cauza aparitiei concurentei la orizont. Cat despre imagine, dintotdeauna preocuparea de baza a diletantilor si a celor care confunda marketingul politic cu advertisingul, este cum este si nu ne batem capul cu ea. In mod surprinzator, nu imaginea, ci ceea ce stim sa facem ne-au adus pana acum contracte. Poate la altii este altfel, nu negam. Nici nu atacam. Daca altii simt nevoia sa o faca…
Un raspuns scurt de pe plaja, din Vama: avem criterii diferite in viata.
Multumesc Ionut pentru restul argumentatiei.
Cristi
Pentru ca vreau o schimbare,pentru ca vreau o Romanie mai buna,pentru ca vreau mai multe locuri de munca pentru ca m-am saturat de atatea promisiuni fara niciun rezultat la Brasov votam MIRCEA GEOANA.