Sau cum se face politica! Pe scurt Dick Morris si Eileen McGann, sotia lui Morris, propun o campanie publica pentru a opri in Senat planul lui Obama privind sistemul de sanatate.
Cum? Punand presiune pe senatorii democrati indecisi (“swing senators”) in statele din care acestia provin, prin campanii tv. Spotul invita lumea sa le scrie zilnic si sa suprasatureze acesti senatori cu scrisori de protest.
Au calculat cat costa campania – 4 milioane $. Invita lumea sa doneze bani timp de o saptamana. Le trimit mailuri ca sa stie cum sa doneze. In plus au prezentat si textul ad-ului ce va fi pus in circulatie de acesti bani. Atat de simplu, nu?!
In fapt, e o reeditare a razboiului politic purtat in 1993 in jurul aceluiasi subiect. Bill Clinton dorea sa impuna un plan similar. Industria asiguratorilor de sanantate s-a coalizat atunci alaturi de republicani si alte forte politice si a oprit reforma.
Cum? Cu o campanie similara si de efect avand in centru spoturile “Harry and Louise” si un mecanism similar prin care li se cerea oamenilor sa scrie politicienilor.
Morris si McGann au publicat si o carte, “Catastrophe”, despre “regimul” Obama si nocivitatea pe care ei o gasesc in acesta. E mentionata si in argumentul la aceasta campanie.
Info. Morris a fost consultantul lui Bill Clinton, presedinte democrat, in campania din 1996. Ulterior el a devenit foarte critic la adresa celor doi Clinton, Bill si Hillary, si este un vocal critic al presedintiei Obama.